Wednesday 8 January 2014

2014.

Banyak benda aku tak boleh move on sebab perkara yang patut aku move on tu sebenarnya tak patut aku move on. Bila hidup memaksa kita terus ke hadapan dan kita mula memandang ke belakang, baru kita tahu betapa beruntungnya Nobita (dalam cerita Doraemon).

Tahun baru dan azam;
Bagi aku, azam itu hari-hari. Bukan setiap tahun. Dan perubahan tahun bagi aku adalah menunjukkan seseorang itu makin meningkat umurnya tetapi belum tentu makin cerdik pemikirannya. Dan kerana itu, ada lagi yang tua-tua percaya dengan azam baru tiap tahun.

2014;
Tahun adalah benda biasa yang aku biasanya akan tulis dalam buku sekolah, dulu. Sekarang tak lagi. Aku dah jalani hidup sebagai seorang yang memiliki 24jam sepenuhnya tanpa ada undang-undang yang menentukan aku perlu bangun pukul berapa. Seronok? Memang seronok. Duit nak cari mana? Kau ingat kawan kau nak kasi duit kat kau? Takda.

List wajib 2014;
1. PLKN
2. Novella Shizuka
3. Sambung belajar

2015;
Aku harap aku jadi sesuatu yang aku sendiri tunggu.

No comments:

Post a Comment